Skulle byta olja i min vagn med hydrauliska lyftare, men oljan var gyllenbrun och betedde sig i uppsamlingskärlet som hammarlack ungefär.
Gyllenglänsande yta som skimrade så fint, nästan så man ville vaska guld i den.............
Det är väl lika kört som att vara i fritt fall utan fallskärm? 
ingen som har en fundering kring det?
Jag är lite nyfiken på varför den kan se ut så 
Ha en go dag!
De e nog bara att dra i ny olja & köra
vad ska man annars göra? Onödigt att riva i onödan liksom.. Om den inte är bytt på år & dar så kan den bli brun om det är massa fukt i oljan, och har den gått väldigt länge så blir de ju även lite material i oljan 
Det såg mer ut som kopparpasta i flytande form.......
Bild kommer när jag tömmer ur oljan nästa gång.
Ny utbytesmotor inhandlat av en farbror som hade en motor kvar

Det såg mer ut som kopparpasta i flytande form.......
Bild kommer när jag tömmer ur oljan nästa gång.
Ny utbytesmotor inhandlat av en farbror som hade en motor kvar![]()
Flytande bronsbussningar typ?
Bensin eller hydraulolja eller vad tror du själv?
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.
Metall/lagerspån.......
8 2014-10-08 21:53:53 Senaste redigerad av Sten vW (2014-10-08 21:56:19)
Metall/lagerspån.......
Kan inte vara mycket annat än bronsspånor
Guldiga spån låter som fördelardrev på vev, finns väl inte så mycket mer brons än den eller kolvbultslagren i stakarna.
Jag skulle inte köra vidare om jag vore du..
S
Testa oljan med en magnet.
Kan ju vara kamaxel/lyftare som gått ner sig.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
