Vart köper man bra kvalité på bensinslang?
//jerry
VW Custom Speed Parts i Hyllinge har en tygomspunnen som ser ut som originalet. Den har funkat bra för mig så här långt.
Insta: @tob_356
Trelleborgs bensinslangar är bra!
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Tack, trött på bensinslang som inte håller.
Biltema?
Biltema?
Det är ju möjligt att dom skärpt sig, men den jag köpte där fick torrsprickor redan efter en säsong, lämnade tillbaka en 10cm bit och bad killen i receptionen skicka den till huvudkontoret, eller vad det heter.
Jag köpte Semperit för två år sedan på Mekonomen, och det ser ut som om den håller än. På utsatta lägen ligger den i en svart flexislang.
Jag vet att båttillbehörsbutikerna, såsom Hjertmans och Seasea har bra slangar, godkända för marint bruk, och på sjön är kraven strängare än på land, men det kostar...
Men båtägarna vill ju högst ogärna ha ned bensin (eller diesel) i kölsvinet under motorn, där det inte spontant kan vädras ut ordentligt. Startmotorer och dess solenoider är ju sällan gnistskyddade....
Det finns en fallgrop
Att det blir torrsprickor i slangana beror på alcoholen(minst 5-6%) i bränslet
Om man vill ha en som klarar alcoholen så skall det vara en grönrand på slangen eller E N 2??? tryckt på slangen
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
okq8 slangar kör jag alltid med. 
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg
Det finns en fallgrop
Att det blir torrsprickor i slangana beror på alcoholen(minst 5-6%) i bränslet
Om man vill ha en som klarar alcoholen så skall det vara en grönrand på slangen eller E N 2??? tryckt på slangen
/// Micke
Visst, du har säkert rätt!
Men varför i hela friden uppstår det då torrsprickor på slangarnas utsida, detta mitt på slangen, inte iändarna, där man annars kan misstänka att man sölar litet med alkoholhaltitg bensin.
Om nu slangar utan grön rand påverkas på utsidan, så vill man ju knappast veta hur dom ser ut på insidan...
När vi ändå pratar "slang" så undrar jag hur en slang skall vara märkt för att klara bromsvätska?
När vi ändå pratar "slang" så undrar jag hur en slang skall vara märkt för att klara bromsvätska?
Den är märkt med BLÅ färg ( glyckol säker )
Att bränsle slangen torkar på utsidan är att alcoholen dunstar igenom slangen
om du kollar på en bil som är från 2000> så är det plast och gummi )
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke