Så har den apokalyptiska BD 51 hittat hem igen denna gången till Malmö.
Det är den som Ben Laughton hämtade för typ 2 år sedan som jag inte kunde låta bli när den annonserades. I helgen hämtades
den i UK och efter 1500 felfria km kom den hem igår. Om jag fick några EUR för varje tummen upp och
varje brett leende (inte sällan från MB och Porsche i miljonklassen, man kan fråga sig varför, kommer
starta en särskild tråd om detta), om jag som sagt hade fått det, så hade resan blivit betydligt billigare.
Den är råttig och jag gillar den skarpt, såg faktist bättre ut på riktigt än på fotona
(råttigare på rätt sätt, eller "tatty" som de säger därborta i uk).
Men skenet bedrar (det gränsar faktiskt till falsk marknadsföring) för den är väl iordningsgjord.
Jag vill tacka särskilt mycket Bengt, Demian och Tonny Larsen som jag fullkomligt bombarderade med
frågor, den ena blondare än den andra, och som de tålmodigt och välvilligt svarade utförligt.
Deras hjälp har varit ovärderligt. Tyvärr får jag meddela att frågorna inte på långa vägar är slut så
risken finns att jag kommer att trakassera de ytterligare. Hoppas det är OK!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│