Min tur för en tråd. Jag fick denna som julklapp av frugan för 3 år sen, och har varit jättenöjd sedan. Röd med mycket kant och karaktär, perfa för konsult-jobbet i Köpenhamn, åker till jobbet i bubblan med kravaj och slips und alles :-)
Jag har kännt på den och uppskattar den mycket, och har hamnat i ett läge där jag tror jag vet vilken väg fram det kommer att bli för oss.
Lite om bilen (enligt Patte, förra ägeren):
"Bubblan är en -69a som är reggad med motor utbytt och effekt enligt uppgift, regbesigtning är gjord tidigt 90tal så det står inte vilken sorts motor det är utbytt till och på vilket sätt effekten är ändrad så det är i princip fritt fram för vilken motor som helst
Motorn är en 1700cc som är ombyggd till en 2000cc
Blocket är ett ganska ovanligt magnesium block (69 årsmodell av 411 enbart)
Den är typ 1 konverterad med ombyggda kylkåpor och en 30hk fläktkåpa.
Dubbla typ3 förgasare som är modifierade en hel del.
Mekanisk kamaxel.
Potade toppar.
Hemgjort grenrör (1 5/8") med merge kollektor.
Växellådan är en std 1500 från -70 med 4,125 slutväxel.
Förstärkta motor och växellådsfästen.
Trigger växelspak.
Skivbromsar fram som är borrade för ventilering.
Bultmönstret är omgjort från 4 till 5 bult med 4,5" (114,3mm) bultdelning (US Ford,Chrysler,Mitsubishi,Mazda mm)
Fälgarna är Technomagnesia 15x6" 205/70 bak och 155or fram.
Innertaket är omklätt i svart av orginal typ.
Baksätet och dörrsidorna omklätt med nått USA kit från CSP(typ)
Stolarna är polyuretan dragracing modell."
Jada, inte illa, på intet sätt :-D Den har varit en trotjänare så här långt, oavset problem har den tagit mig hem varje gång (fråga inte frugan då, hon har haft problem en gång på väg till besiktningen, en specialdistans vid generatorn hadde slipats ner, en ny i verktygsstål blev tillverkad)
Mina planer? Ja, den skal fortfarende vara cal-look, fast lite militär-stuk och i werhmacht-gråa. och alla detaljer (t-bars, fäljarna, backspeglen, dörr-handtag, etc.) kommer att bli mattsvarta. Indredningen kommer att vara mocca-svarta, med en bra detalj som Patte kommer att uppskatta, ni får se den sen... Motorn går som et skott, men eftersom jag pendlar över Öresundsbron är en annan karaktär nödvändig. Patte har fått "nästan" fria händer, bara han gör så att den går bra i motorvägsfart (upp till 160 km/t), och den får gärna hoppa när toppen av bron passeras ;-) Det bliver fortfarende oturbo, mycket mer Weber som slowwhite är rekommendationen, och det funkar för min del! Patte har lite idéer, ni får uppdateringer senare.
Min första helrenovering av en bil! Och första gången jag har plockat ut en motor ur en bil! Jag har cyklat fram tills jag blev 30, därefter var det motorcykel som gällde, frugan fick fighta hårt att få mig interesserad av biler, men nu har jag hamnat solidt i rännan :-) Och njuter av varenda ögonblick!

ska jag måla om min ska jag ha nått liknande.