Nån som sett nåt sånt? Vad skiljer på axelstumparna mellan de två? Dvs. skulle det gå att t.ex. modda 66-67 framtrummor så dom passar?
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Widefive på McPherson spindlar utan adapter?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Nån som sett nåt sånt? Vad skiljer på axelstumparna mellan de två? Dvs. skulle det gå att t.ex. modda 66-67 framtrummor så dom passar?
Framtrummor från Typ 3 1500S bör passa rakt på.
Trumman från 67 borde passa men skölden får man modda..
Tack! Måste undersöka saken närmare! 
Typ 3-trumman har samma diameter, 248 mm om jag minns rätt, som 1302 med trumbromsar. Bredden på beläggen är dock 50 mm för typ 3 och 45 mm för 1302.
Jag har typ 3-trummor med modifierade 1302-sköldar på sänkspindlar för kulbult på min oval. Jag kör med 50 mm-belägg och det verkar fungera men det är inte helt utprovat ännu.
/Anders
För att ännu fortsätta egna funderingar kring dessa spindlar/bromsa/bultmönster...
Passar standard 4x130 framskivan från en kulbultframvagn rakt av på en Mcpherson spindel?
Skivorna är samma till alla Typ1 så även oken. Det finns några olika varianter men alla passar på spindeln.
Toppen! Så då kan jag i princip räkna med att om jag köper lösa 5x205 skivor avsedda för konvertering från 4x130 så ska dom passa rakt av. Och sen bara bygger egna okfästen för andra billigare dussinok som går med dom skivorna. (istället för att köpa dyra färdiga kit...) 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Widefive på McPherson spindlar utan adapter?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.