1 Senaste redigerad av Hebster52 (2013-08-01 10:50:57)

Nån som sett nåt sånt? Vad skiljer på axelstumparna mellan de två? Dvs. skulle det gå att t.ex. modda 66-67 framtrummor så dom passar?

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

2

Framtrummor från Typ 3 1500S bör passa rakt på.

3

Trumman från 67 borde passa men skölden får man modda..

4

Tack! Måste undersöka saken närmare! ICQ/ag

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

5

http://forumbilder.se/CF76U/image.jpg
Köpte ett kit på CSP o då blev det skivor fram o trummor bak med 205 bultmönster  ja det var dyrt men det var även bolt on  o klart till sommaren
http://forumbilder.se/CF76U/2image.jpg

|o\/o|

6

Typ 3-trumman har samma diameter, 248 mm om jag minns rätt, som 1302 med trumbromsar. Bredden på beläggen är dock 50 mm för typ 3 och 45 mm för 1302.
Jag har typ 3-trummor med modifierade 1302-sköldar på sänkspindlar för kulbult på min oval. Jag kör med 50 mm-belägg och det verkar fungera men det är inte helt utprovat ännu.
/Anders

1303S 1974
Coach 1989
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

7

För att ännu fortsätta egna funderingar kring dessa spindlar/bromsa/bultmönster...

Passar standard 4x130 framskivan från en kulbultframvagn rakt av på en Mcpherson spindel?

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

8

Skivorna är samma  till alla Typ1 så även oken. Det finns några olika varianter men alla passar på spindeln.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

Toppen! Så då kan jag i princip räkna med att om jag köper lösa 5x205 skivor avsedda för konvertering från 4x130 så ska dom passa rakt av. Och sen bara bygger egna okfästen för andra billigare dussinok som går med dom skivorna. (istället för att köpa dyra färdiga kit...) ICQ/ab

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36