Håller på att förbättra bromsar och väghållning på min notch, byter bakvagn så det blir dubbelledad och framvagn för skivor. Ska även få skivor bak och 7*17 hjul med 205 40. Motorn behöver bara ses över för inkontinens av olja. Kan tillägas att jag inte använt bilen sen sommaren -08 pga skumma vägegenskaper. Tror att jag hittat anledningen till detta, Spräckt gavel och spricka vid höger växellådefäste i lådan. Största problemet för tillfället är att få ur torsionsstavarna ur donatorbakvagnen och flytta över de till den omsvetsade enkelledade bakvagnen då 1962 års modell ej har fästen för motorbalken som 1964 och framåt har. Någon som har tips för att få ur torsionsstavarna får gärna skriva det. Krille
Det blir nog fränt Krille 
Problemet är ju vädret och bes 25 april, men man får väl ta semester i värsta fall.
4 2013-03-25 19:57:49 Senaste redigerad av Johan W (2013-03-25 19:59:35)
Bra kämpat, i ett litet garage så blir det extra slitigt 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Garaget är väl inte så litet, men svårt att få någon riktig värme. Mitt största bekymmer är att jag bara har en någolunda fungerande hand att skruva med så allt tar mycket tid. Krille
Idag har det äntligen hänt lite i garaget. Har tvättat växelådan och lyft bakvagnen på plats. Ni som är duktiga på att identifiera delar kan kanske klura ut vem som tillverkat växelspaken är från mitten på 80 talet ca.
Nice räcer, dom hjulen kommer passa riktigt bra!!
Har hänt lite idag med en bärarm med broms är monterad. Blir att skaffa spacers bak i alla fall, blir spännande å se fram.
Minska storleken lite på bilderna så popar dom upp direkt så blir det lättare att kika på dom 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Har äntligen kommit en bit till med projektet. Bakvagnen saknar bara stötdämpare, två bromsrör och handbromswire. Motorn skall få tillbaka förgasaren och lite kablar. Sen var det ju bara att byta framvagn och bromsar.
Vad har du för bakbromsar på den?
Det är CSP sats jag monterat med 5/100 delning.
Snyggt!!
Johan
1600cc Challenge Buggy: 9,5112@225,42 km/h; 6,0624@185,85 km/h 1,38 60 foot - Kjula Dragway 2020
Europes quickest ProStock: 9,8538@218,80 km/h; 6,2569@176,24 km/h; 1,35 60 foot - Tierp Arena 2014
Tack för uppmuntran. Börjar bli smått orolig för att hinna bli besiktningsklar till den 25. Har fixat handbromswire, kopplat motorelen och förgasaren ikväll.
Äntligen på backen, blev kanske lite hög.
Fastnar inte i bromsprovaren iaf

Hoppas den sjunker 2-3 cm när den börjar rulla. Men som den är nu går den igenom bromsprovaren, frågan är vad de tycker om övriga förbättringar.
18 2013-04-20 00:42:26 Senaste redigerad av gonzo74 (2013-04-20 00:44:11)
MÅSTE dom gilla, det är ju......... förbättringar!! 
Om det är till någon tröst så gillar jag dom iaf!!
Det kanske kan bli för bra, blir spännande att testa väghållning och bromsar.
Riktigt coolt! Tack för besöket igår 
Bra kämpat !du har det roliga kvar nu lufta bromsar och iväg till besiktningen. 
If it sounds good it is good!
Och bygga om framvagnen till skivor, lite motorarbete och så.
Bromsarna luftade, men mycket småplock i morgonkväll. Blir att besiktiga med trummor fram för en envis bult som ej vill lossna trots gasverk, stor hammare och mutterdragare.
Äntligen besiktigad och godkänd, men behöver lite mer uppmarksamhet så den går rent i maskin och att kopplingen inte hänger sig i nertrampat läge.
Har hunnit köra ca 50 mil nu och börjar undra varför jag vänta så här länge med denna modernisering, man slipper fundera vart bilen drar när man bromsar och alltid bra bett ner man trampar. Är förvånansvärt lätt styrd trots 205 även vid parkeringsmanövrar, nackdelen är att man märker hur dåligt vårat vägnät är skulle behövas njurbälte bitvis eller mer fjädring. Har en del motorstrul kvar att lösa.
