Nu är bussen bortställd för säsongen men får tillbringa vintern utomhus då garageplatsen är full med racebil. Men planer smides och förberedelser görs för ytterligare sänkning,inredning och dragkroksmontering mm. Tanken är ju att bussen ska kunna ta hela familjen (5 pers) på semester till sommaren. men ändå vara låg och frän 
Har ev en annan buss på gång så den här är ev till salu 
Blir kanske en buss till, har lagt bud som ägaren ska fundera lite på. Det har ju inte varit nåt superintresse för 72an direkt så man får väl ha två vita bay bussar då 
Tankarna var ju lite så att om jag nu ändå ska byta till splittframvagn, bygga om bakramen osv så kan man ju börja från början med en ny buss istället.
Den tilltänkta bussen är däremot ett par år nyare men i princip samma skick som den gamla,samma färg,campinginredd osv dock högre 
Blir kanske en buss till, har lagt bud som ägaren ska fundera lite på. Det har ju inte varit nåt superintresse för 72an direkt så man får väl ha två vita bay bussar då
Tankarna var ju lite så att om jag nu ändå ska byta till splittframvagn, bygga om bakramen osv så kan man ju börja från början med en ny buss istället.
Den tilltänkta bussen är däremot ett par år nyare men i princip samma skick som den gamla,samma färg,campinginredd osv dock högre
Vänta till våren istället så ska du se att intresset är större.
Annars är ju två bussar dubbelt så kul (eller dubbelt med jobb
), perfekt att ha en körbar medans du bygger om den andra 
Bussen blir kvar i min ägo. Fas två är nu inledd då jag och ungarna grävde fram den i helgen. Startade direkt och kördes in i garaget för avtining.
Har beställt gavlar för "splitt i latebay" av franke och imåra börjar jag riva ur den gamla campinginredningen.
Splitt framvagn ligger och väntar hos kusin
balk till att bygga kickupp för bakvagnen är införskaffad
Ska bli kul att följa tråden, för det är en frän buss du har 
Det kommer inte att bli nåt superextremt bygge då den kommer att få rulla som bruksis på sommaren och ta familjen på campingturer osv.
Men efter att ha kört en del i somras så är det bara att inse att åkcomforten är för dålig med orginalframvAgnen.
Igår kväll revs den gamla campinginredningen ur, nästan så man skäms då någon lagt ner ett jättejobb på den grymt välbyggda inredningen.
Men den passar inte för mina behov så ur for den. Bussen var väldigt fräsch i golvet, behöver inte ens målas.
Igår kväll revs den gamla campinginredningen ur, nästan så man skäms då någon lagt ner ett jättejobb på den grymt välbyggda inredningen.
Men den passar inte för mina behov så ur for den. Bussen var väldigt fräsch i golvet, behöver inte ens målas.
Till salu?
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Nä tyvär var den både limmad och skruvad efter konstens alla regler och därför omöjlig att få ur hel. 
HämtAt ut gavlarna till framvagnen idag.blir en sväng till garaget på söndag och fortsätta röja ur bussen. Sänknig steg två får vänta ett tag till. Var hittar man adapters från stora till lilla 5bultsmönstret?
Här händer det inte mycket. Elkablar dragna för både 220 och 12v,slutsteg och högtalare osv . Nya golvet ilagt och nya paneler (dörrsidor osv) tillkapade. Ska hämta ut ett par mdf skivor nu i veckan och börja kapa 
Nu ligger framvagnen på golvet och splittframvagnen hämtas på onsdag
Nu ligger framvagnen på golvet och splittframvagnen hämtas på onsdag
90 2012-04-03 16:01:14 Senaste redigerad av vwentusiasten (2012-04-03 16:01:47)
ska du hämta 4 framvagnar ? 
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Har för tillfället ingen dator hemma men lyckades överföra lite bilder från mobilen igår. Så här kommer några på framvagns bygget.
Uppställd på den något trånga platsen 
Ur med den gamla 
Börjat rensa splittframvagnen och dags för att dra igång vinkelslipen 
Vinkelslipat lite 
Och lite till 
Bygga framvagn är enligt mig ett riktigt skitgöra och som jag skrivit i en annan tråd så är jag grymt imponerad av Frankes snygga jobb.
Slipat lite mera 
Och äntligen på väg ihop 
Svetsar lite 
Och tillsut färdig att skruvas tillbaka på bilen 
Har satt tillbaka kopplingspedal och den ombockade växelstången,styrstag mm
Börjat läsa på lite om hur man flippar spindlarna och hoppas ha dom klara innan veckan är slut. Ska tokskruva med lowridern oxå då sambon och lillan far till stockholm hela kommande veckan, får se hur mycket tid det blir över till bussen då chevan kräver mycket jobb inför besiktningen den 17maj
Det blev ju bra det där !
Jag är imponerad av folk som bygger framvagn med bara svets och vinkelslip !
Precis som du säger så är det ett riktigt skitgöra och hade jag inte haft tillgång till plasmaskärare och svarv hade det inte blivit många framvagnar byggda.
Kör hårt med resten nu !
Jaha vad händer här då? Säsongen är snart över och bilen står fortfarande på pallbockar i garaget. Men deadline är den 3 aug och till tierp SKA jag.
Lite somgjorts iallafall.
Flippa spindlarna stog på chemat så jag letade fram en lagom bit rör och gjorde ett pressverktyg 
Pressat isär ena
slipar ur för frigång

Sen ska dom ihop igen
skillnad 
Nu sitter domshimsade och klara på bilen och väntar på nya bromscylindrar
Nu har det börjats på inredningsbygget
enkelsäte
Soffbygge

Sambon fixar dynorna
Det går iallafall frammåt
Vad bra, kämpa på 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Är soffan fällbar?
Soffan är inte fällbar. tanken är att kunna utnyttja utrymmena till max då vi är fem personer i familjen.Längst bak (över motorn) är det byggt en förvaring som även blir säng för femåringen. I mitten går bordet att fälla ner och blir en säng för mig, sambon och1åringen. Över framsätet kommer 7 åringen att sova i en barnsäng ala westfalia. Blir även förvaring isoffan och enkelsätet.Resten av packningen får ligga på taket