Tog dessa bilder just innan den såldes 1990.
Uppdaterade med Centerline spindlemounts med skivbromsar, nya 8 tums slicksen.
Gene Berg wheelie bars.





Hazzan
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » SnöVit innan den såldes.
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tog dessa bilder just innan den såldes 1990.
Uppdaterade med Centerline spindlemounts med skivbromsar, nya 8 tums slicksen.
Gene Berg wheelie bars.





Hazzan
En riktig klassiker.
Var är den nu?
Den är så rätt, den ända jag inte är riktigt sams med är de kromade bakljusen
.
Finns väl lite delar kvar i Sverige men karossen flyttade till Finland och blir styckad, vet inte hur komplett den var då.
Mycket trevlig vagn, en av de snyggaste Svenska race folkisarna. Tycker de kromade bakljuskåporna hör till det som gör den speciell.
En klassiker 
verkligen en klassiker 
Var tusan är GILLA-knappen när man som mest behöver den? 
Fick man dra soppa ledningen i bilen på den tiden?
Kärlek... På ett mekaniskt sätt
En kompis/ granne byggde en liknande/look alike och måste säga att detta är nog de första VW drogerna som tog en själv djup ner i träsket!
Så härligt att se igen - please bara strö lite mer socker på oss!
Så rätt!! Så hård!! Och detta är taget när en annan tultade runt och sket i blöjor. Det var nob bättre förr 
Fick man dra soppa ledningen i bilen på den tiden?
Det fanns inga regler inom vw lekstugan på BR..........
Det kom senare......
Tack för alla kommentarer, de värmer.
Har en drös med flera bilder som jag samlar mod att skanna utav inom kort.
Hazzan
Jag tror att det är många med mig som vill se mer
Bakskärmarna sitter på Oboyburken...
Motorluckan sitter på mitt nästa bygge.
Grymt snygg. Stuprätt stuk! Bygg en ny likadan!!
Sången i den motorn när den väl gick resulterade i att det gick även för mig
En fantastisk vagn, en IKON!
Hazzan, vad fick du för tider som bäst?
Mogge, kul att man kan hjälpa till..............
10,82 / 191 km är bilens topp med mig som ägare/förare.
Hazzan.
Mogge, kul att man kan hjälpa till..............
10,82 / 191 km är bilens topp med mig som ägare/förare.
Hazzan.
Inte illa!
Hur såg motor/låd-spec ut?
Åfan, det var värre då jag hade en uppsjö med olika motorer och lådor.
Men...det jag kommer ihåg om den kombo som jag körde med mest, var denna.
Arpm alublock.
German auto alufläns 94 mm cylindrar.
Carillo 5,7 stakar.
GB boforsvev 82 mm.
Wedgematad svänghjul.
Gb equalizer.
Melling 30 mm järnpump.
Superflo toppar 44/37 titan ventiler.
Fk-89 tror jag kammen hette.
Koniska stötstänger.
Vipporna kommer jag inte ihåg, men utväxlade, förmodligen GB.Testade olika, har för mig att jag hade ett set med aluvippor med en justerbar utväxling.
Kennedy 2400 koppling med zinter lamell.
Kartong Weber 48 Ida.
GB merge avgas, som också funkade som bra wheelie bar.
Lådan var byggd på ett Rhino hus med svetsförstärkningar av GB.
Amerika drevsatser. Ettan/tvåan från GB.
Billet gavlar.
GB drivaxlar, polerade.
Superdiff med gängade ändar.
Lmt skivbroms sats.
Den stora grejen med denna bil var att lådan satt fast på rätt sätt och buren jobbade med hela chassit.
Sitter lådan fast , så slipper man en hel del bakaxelbrott.
Classe Ebbenäs gjorde motorn och skötte den helt.
Lådan fick jag själv göra och modda.
En kul grej var att jag köpte blocket och topparna direkt av Ken Lowry på Arpm.
Besökte honom på gjuteriet, han visade stolt upp sina nya produkter och tyckte jag skulle ha dessa delar..
Nått år senare köpte jag även den 3 liters motor de gjorde.
Hälsar Hazzan.
Alublock!?? *impad*

Alublock!?? *impad*
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic … mp;t=23668
Där kan du läsa på lite om skillnaden mellan ett block med magnesium i och ett "alublock".
Tack för utförlig info -fräcka grejer 
Grym vagn
synd att den blev styckad dock
Som sagts tidigare...... En ikon!
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » SnöVit innan den såldes.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.