1

Tog dessa bilder just innan den såldes 1990.
Uppdaterade med Centerline spindlemounts med skivbromsar, nya 8 tums slicksen.
Gene Berg wheelie bars.

http://i144.photobucket.com/albums/r182/hazze959/Bil%20Bilder/Folkisarna/Snoumlvita001_zps49e74201.jpg
http://i144.photobucket.com/albums/r182/hazze959/Bil%20Bilder/Folkisarna/Snoumlvitb001_zps7012ec2b.jpg
http://i144.photobucket.com/albums/r182/hazze959/Bil%20Bilder/Folkisarna/Snoumlvitc001_zpsfce23dd7.jpg
http://i144.photobucket.com/albums/r182/hazze959/Bil%20Bilder/Folkisarna/Snoumlvitd001_zps450533a4.jpg
http://i144.photobucket.com/albums/r182/hazze959/Bil%20Bilder/Folkisarna/Snoumlvite001_zpsb7e85d10.jpg

Hazzan

2

En riktig klassiker.
Var är den nu?

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

3 Senaste redigerad av Svwerker (2013-02-09 08:35:17)

Den är så rätt, den ända jag inte är riktigt sams med är de kromade bakljusen  ICQ/ab .

Finns väl lite delar kvar i Sverige men karossen flyttade till Finland och blir styckad, vet inte hur komplett den var då.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Mycket trevlig vagn, en av de snyggaste Svenska race folkisarna. Tycker de kromade bakljuskåporna hör till det som gör den speciell.

5

En klassiker ICQ/ab

6

verkligen en klassiker  ICQ/ab

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

7

Var tusan är GILLA-knappen när man som mest behöver den?  ICQ/ab

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

8

Fick man dra soppa ledningen i bilen på den tiden?

9

Kärlek... På ett mekaniskt sätt  ICQ/ae  ICQ/ae
En kompis/ granne byggde en liknande/look alike och måste säga att detta är nog de första VW drogerna som tog en själv djup ner i träsket!

Så härligt att se igen - please bara strö lite mer socker på oss!

Thomas Högdahl - aka "Barbaskön"
Barbapapa Racing

https://www.facebook.com/BarbapapaRacing

10

Så rätt!! Så hård!! Och detta är taget när en annan tultade runt och sket i blöjor. Det var nob bättre förr ICQ/ad

Volkmasters Sweden

11

hasse skrev:

Fick man dra soppa ledningen i bilen på den tiden?

Det fanns inga regler inom vw lekstugan på BR..........

Det kom senare......


Tack för alla kommentarer, de värmer.

Har en drös med flera bilder som jag samlar mod att skanna utav inom kort.

Hazzan

12

Jag tror att det är många med mig som vill se mer

13

Aluminiuminstrumentpanelen finns i ett garage i Sundsvall....

14 Senaste redigerad av Carlberg (2013-02-09 21:52:06)

Bakskärmarna sitter på Oboyburken...

15

Motorluckan sitter på mitt nästa bygge.

16

Grymt snygg. Stuprätt stuk! Bygg en ny likadan!!

17

Sången i den motorn när den väl gick resulterade i att det gick även för mig ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

En fantastisk vagn, en IKON!

Hazzan, vad fick du för tider som bäst?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

18

Mogge, kul att man kan hjälpa till..............

10,82 / 191 km är bilens topp med mig som ägare/förare.

Hazzan.

19

9:59 skrev:

Mogge, kul att man kan hjälpa till..............

10,82 / 191 km är bilens topp med mig som ägare/förare.

Hazzan.


Inte illa!
Hur såg motor/låd-spec ut?

Volkmasters Sweden
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport

20 Senaste redigerad av 9:59 (2014-07-12 07:06:51)

Åfan, det var värre då jag hade en uppsjö med olika motorer och lådor.

Men...det jag kommer ihåg om den kombo som jag körde med mest, var denna.

Arpm alublock.
German auto alufläns 94 mm cylindrar.
Carillo 5,7 stakar.
GB boforsvev 82 mm.
Wedgematad svänghjul.
Gb equalizer.
Melling 30 mm järnpump.
Superflo toppar 44/37 titan ventiler.
Fk-89 tror jag kammen hette.
Koniska stötstänger.
Vipporna kommer jag inte ihåg, men utväxlade, förmodligen GB.Testade olika, har för mig att jag hade ett set med aluvippor med en justerbar utväxling.
Kennedy 2400 koppling med zinter lamell.
Kartong Weber 48 Ida.
GB merge avgas, som också funkade som bra wheelie bar.

Lådan var byggd på ett Rhino hus med svetsförstärkningar av GB.
Amerika drevsatser. Ettan/tvåan från GB.
Billet gavlar.
GB drivaxlar, polerade.
Superdiff med gängade ändar.
Lmt skivbroms sats.

Den stora grejen med denna bil var att lådan satt fast på rätt sätt och buren jobbade med hela chassit.
Sitter lådan fast , så slipper man en hel del bakaxelbrott.

Classe Ebbenäs gjorde motorn och skötte den helt.
Lådan fick jag själv göra och modda.
En kul grej var att jag köpte blocket och topparna direkt av Ken Lowry på Arpm.
Besökte honom på gjuteriet, han visade stolt upp sina nya produkter och tyckte jag skulle ha dessa delar..
Nått år senare köpte jag även den 3 liters motor de gjorde.
Hälsar Hazzan.

21

Alublock!?? *impad*
ICQ/ad

22 Senaste redigerad av Mogge (2014-07-12 20:14:24)

63 Highlight skrev:

Alublock!?? *impad*
ICQ/ad

http://www.shoptalkforums.com/viewtopic … mp;t=23668

Där kan du läsa på lite om skillnaden mellan ett block med magnesium i och ett "alublock".

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

23

Tack för utförlig info -fräcka grejer ICQ/ab

Volkmasters Sweden
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport

24

Grym vagn  ICQ/ab  synd att den blev styckad dock

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

25

Som sagts tidigare...... En ikon!