Tråd: Översättningstabell kullager

Jag har för mig att jag har sett en tabell med de flesta kullager till en VW översatt till andra tillverkares nummer någonstans i detta forum.
Efter att ha försökt använda sökfunktionen hittar jag ingenting så jag slänger ut frågan. Är det någon som känner igen den tabellen och kan hänvisa mig?

Rainy 1200 -60
Fire 1303LS -73
Sunny 1303LS -74

Sv: Översättningstabell kullager

Om man har en FAG eller SKF katalog ifrån någon lagerfirma så räcker det med måtten för att få lagerbeteckning.
Denna verkar vara samma oavsett tillverkare.

I Momentums lagerkatalog hittar du alla alla mått så att du kan översätta dem till lagernummer.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

Den tabell jag tänker på var det en kolumn med VW:s artikelnummer och benämning och sen en kolumn med t.ex. SKF:s lagernummer. Det går direkt att se att hjullager fram till en 67:a heter XXXX eller att pinjonglagret på en 60:a heter XXXX-XX.
Jag ska riva min 60:a växellåda och tänkte leta efter lager i närområdet istället för att beställa hos Wolfsburg West för en på tok för hög fraktkostnad. Allt för att spara lite tid så jag hinner klart innan besiktningen. Det går så mycket snabbare om jag har alla delarna på plats innan jag börjar riva.

Rainy 1200 -60
Fire 1303LS -73
Sunny 1303LS -74

Det fanns en lista som SKF hadde på 70talet med bil lager
Pinjong lagret är  skyddat som bara gick att köpa från vw
pinjong lagret som sitter i växellådor fram till 68 har utgått ur sortementet (vw) redan 1970
samma med nål lagrena för back drevet
Jag brukar leta efter sådana på samba 
ett pinjong lager ligger i mellan  $150-300 så frakten är en mycke liten del om du hittar nya saker
//// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering

Nu hittade jag den.  smile
http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … _kg_t3.php

Rainy 1200 -60
Fire 1303LS -73
Sunny 1303LS -74